مطلبی کامل راجع به انگشتر فیروزه مردانه

سنگ فیروزه | سنگ کوارتز | سنگ عقیق

خرید انگشتر نقره مردانه دست ساز


مطلبی کامل راجع به انگشتر فیروزه مردانه

ا

 

بهترین نوع انگشتر فیروزه مردانه ،از معادن نیشابور ایران استخراج می شود که به علت رنگ آبی خاصی که دارد نسبت به فیروزه های سایر نقاط جهان متمایز است. انگشتر فیروزه مردانه نیشابور ایران به غیر از رنگ که یک امتیاز است از استحکام بیشتری هم برخوردار است.مخصوصاً فیروزه هایی که پشت آن ها سیاه رنگ است که باعث عمر طولانی ویژه ای می شود.

 

نگهداری انگشتر فیروزه مردانه

انگشتر فیروزه مردانه هر چه قدر هم که خوش رنگ و گران قیمت باشد باز هم باید تحت شرایط خاصی نگهداری شود.هرچه انگشتر فیروزه مردانه گران تر و ارزشمند تر،نگهداری از آن دقت بیشتری می طلبد تا دچار آسیب نشود. در زمان استفاده باید مراقب بود تا این سنگ زیبا در معرض مواد اسیدی و قلیایی غلیظ قرار نگیرد.

 

انگشتر فیروزه مردانه به جهت سست بودن دارای خلل و فُرَج های زیادی است.موادی که دارای غلظت و پایداری هستند و زمان زیادی لازم دارند تا شسته شوند مثل:وایتکس،عطر،ادکلن،کرم های آرایشی،روغن و… که روی سنگ باقی می مانندازحفره های ملکولی وارد فیروزه شده و به آن آسیب می زنند.عمده ترین آسیب،تغییر رنگ فیروزه از آبی روشن به سبز بد رنگ است.که در این حالت دیگر فیروزه به حالت اول خود باز نمی گردد.

 

بعضی اوقات انگشتر فیروزه مردانه را داخل آب قرار می دهند تا رنگ زیباتری پیداکندکه صحیح است و باعث روشن شدن رنگ فیروزه می شود.ولی حدود بیست ساعت که در معرض هوا قرار گیرد رطوبت خود را از دست می دهد و خشک می شود و به رنگ اول باز می گردد.در بعضی از مواقع هم دیده می شود فیروزه های گران قیمت را که داخل آب قرار داده اند.بعد ازخشک شدن یک خط زردرنگ در دور و حاشیه آن ایجاد شده که هرگز پاک نمی شود و قطعا به ارزش فیروزه لطمه می زند.

 انگشتر فیروزه

موارد کابردی نگهداری انگشتر فیروزه مردانه

پیشنهاد می شود که هرگز انگشتر فیروزه مردانه را داخل آب قرار ندهید.

هرگز انگشتر فیروزه مردانه را در معرض حرارت زیاد قرار ندهیدبعضی اوقات برای خشک کردن انگشتر فیروزه مردانه آن را کنار کتری،سماور،بخاری و یا سشوار قرار می دهند که اشتباه است و ممکن است به فیروزه آسیب جدی وارد کند.فقط کافی است آن را در یک محل خشک و گرم مثل کنار یک لامپ مهتابی برای حدود ۲۴ ساعت نگه دارید.

هرگز مواد شوینده و تمیز کننده قوی به انگشتر فیروزه مردانه نزنید موادی مثل وایتکس وآنزیم های پاک کننده

هنگامی که با صابون یا مایع شستشو،دست ها را می شویید حتما انگشتر فیروزه مردانه را از انگشت خارج کنید آن را خشک کنید و مراقب باشید تا کف صابون در پشت فیروزه باقی نمانده باشد.

اگر قرار است برای مدت طولانی از انگشتر فیروزه مردانه خود استفاده نکنید بهتر است آن را داخل پنبه یا خاک اره قرار داده در یک سلفون پیچیده وحتی داخل سلفون را نیز مکیده و از هوا خالی کنید تا فیروزه در معرض هوا هم قرار نگیرد.

فیروزه نیشابوری اگر در شرایط مناسب نگهداری شود هرگز خراب،فاسد و چرب نمی شود.اما فیروزه های آمریکایی در برخی از موارد از فیروزه نیشابوری هم خوش رنگ تر می شود که ولی بعد از مدتی ترک ترک شده و خط های سفید رنگی روی آن ظاهر می شودکه نشان دهنده فساد فیروزه است.

 

دانستنی های معنوی انگشتر فیروزه مردانه

انگشتر فیروزه مردانه در نزد مسلمانان در همه کشور های اسلامی سنگی ارزشمند است و تمام مسلمانان علاقه دارند تا یک قطعه فیروزه را در روی انگشتر یا گردن آویز خو داشته باشند.در روایات آمده که معصومین سلام الله علیها هم به استفاده از فیروزه سفارش فرموده اند و حتی سفارش شده که بعضی از ادعیه هم روی فیروزه حکاکی شود و بعد مورد استفاده قرار گیرد.

 

رنگ آبی انگشتر فیروزه مردانه بسیار آرامش بخش است و می توان بدون خستگی مدت ها روی آن خیره شد و از رنگ منحصر به فردآن لذت بصری برد.رنگ آبی آن نشان از صلح،دوستی و آرامش است و مظهر قدرت و عشق می باشد. از خواص دیگر فیروزه که زیاد درباره آن صحبت شده، این است که این سنگ در تنظیم فشار خون،تنظیم ضربان قلب مفید است. استفاده از آن برای از بین بردن اضطراب و استرس سفارش شده است. نگاه کردن به آن قوه بینائی را افزایش می دهد و حتی سفارش شده که سرمه آن تهیه شود و در اطراف چشم قرار گیرد.

 

شما هموطنان عزیز می توانید برای اطلاع کامل از خواص فیروزه به سایت زرسی،بزرگترین و برترین ویترین آنلاین طلا و جواهر در کشور مراجعه فرمایید.



می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 126

تاریخ انتشار: شنبه 22 تير 1398 ساعت: 19:41

برچسب ها : ,,,,,,,
نظر

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










دوستان و همکاران

با مرجع گرافیک دوست شوید !

محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما تهران گراف قالب گراف
تمامی حقوق سایت و قالب برای((سنگ فیروزه | سنگ کوارتز | سنگ عقیق)) محفوظ می‌باشد و هرگونه سؤاستفاده و کپی برداری پیگرد قانونی دارد | کپی رایت ۲۰۱۳
طراحی و سئو: تهران گراف ترجمه: قالب گراف